piątek, 11 stycznia 2013

Perski wódz polowy / Persian field commander


Dostałem propozycję rozegrania w najbliższą niedzielę bitwy, w której miałbym użyć dotychczas pomalowanych Persów. Chcemy zagrać w Field of Glory na 400 punktów. Greccy najemnicy mieliby wesprzeć moje perskie oddziały kawalerii przeciwko dzikim trackim góralom. Po dokonaniu szczegółowego przeglądu swoich wojsk okazało się, że brakuje mi perskiego wodza. Postanowiłem szybko domalować brakujący element mojej armii. Wykorzystałem figurkę dowódcy firmy Xyston i dołączyłem do niego dwóch baktryjskich gwardzistów. Złoty emblemat gwizdnąłem z zestawu perskiej jazdy Zvezdy w skali 1:72. Pasuje jak ulał!

A przy okazji warto dokonać króciutkiego podsumowania przygotowań mojej armii późnych Achemenidów do Basic Impetusa. Poniżej podaję moją uzupełnioną listę To-Do. Skończone oddziały zaznaczyłem jak zwykle na zielono.

I have received an offer to play this sunday a wargame with my Persians painted so far. We want to play 400 pts. Field of Glory wargame. Greek mercenaries will support my Persian cavalry forces against savage Thracian hillmen. When I performed a comprehensive review of my FoG Persian/Greek contingent I realized that I haven't got a Persian field commander. So I quickly painted a missed element of my army. I have used one Xyston's commander figure with company of two Bactrian guards. The golden blazon is taken from 1/72 Zvezda Persian Cavalry set. It fits like a glove!

By the way I want to present a short summary of my Basic Impetus Late Achaemenid army's prepaparations. Below I'm publishing my To-Do list. A always finished units are described in green.


LATE ACHAEMENID PERSIANS (TO-DO)
TypeMVBUIVDNotes
CM(*) 10 5 1 3 Satrapal Guard Cavalry
CM 10 3 1 2 Noblemen Cavalry
CM 10 3 1 2 Kappadokian Cavalry
CL 12 3 1 1 Bactrian Light Horsemen
FL 8 4 1 2 Takabara - Persian Medium Infantry
FP 5 5 2 3 Greek Mercenary Hoplites
FP 5 2 1 1 Kardaka - Persian Levy Hoplites
FP 5 2 1 1 Kardaka - Persian Levy Hoplites
S 8 2 0 1 Anatolian Archers
CF 8 4 5 0 Scythed Chariots

13 komentarzy:

fireymonkeyboy pisze...

Looks really good - I like the work on the horses especially.

Yori pisze...

Thanks mate :)

Phil C pisze...

lovely colors and fantastic painting, well done sir!
cheers,

Kadzik pisze...

Amazing smooth colours!
As always :)

Inkub pisze...

Śliczności:) Szczególnie podoba mi się pancerz dowódcy:)

fanir pisze...

Wygląda super. Wydawało mi się jednak że przyjęto bazowanie dowódców na okrągłych podstawkach?

Kadzik pisze...

Nie przyjęto w Polsce żadnego standardu podstawkowania. Testy wykazały, że nawet taki ślepak jak ja, jest w stanie znaleźć dowódców wśród zgiełku figurkowej bitwy :P

Yori pisze...

Thanks a lot my dear friends :)

Wszystkich dowódców do Field of Glory Renaissance mam na prostokątnych podstawkach i dzięki temu mogę ich wykorzystać w Ogniem i Mieczem.

Podobnie w FoGu - prostokątne elementy dowodzenia mają następujące zalety:

1. Kompatybilność z innymi systemami (DBA, DBM, Impetus, Armati)
2. Ustawność - na takiej podstawce upchnę więcej modeli ludzików czy kępek trawy.
3. Estetyka - tu akurat kwestia gustu, ja wolę prostokątne.

Zawsze dążyłem do maksymalnej uniwersalizacji moich armii, aby mając standardowe elementy móc je wykorzystać w jak największej ilości systemów.

Okrągłe podstawki pasowałyby jedynie do FoGa, a tak mam element do co najmniej czterech systemów.

Zresztą takie są ustalenia środowiska w którym gram, a przy okazji nie łamią zasad zawartych w podręczniku, gdyż ów zezwala na taki styl podstawkowania dowódców.

szeperd pisze...

Wie immer - wunderbar!

Yori pisze...

Danke schön mein herr :P

Telamon pisze...

Nawet fajni, choć to tylko kwadratowa podstawka. :P
Nie mam zastrzeżeń.

Wargame News and Terrain Blog pisze...

Looks great, just love the look of the bronze/gold banner. And as always your exquisite basing method!

Cheers

Phil pisze...

Very nice figures!
Phil.