wtorek, 9 lutego 2010

Indyjscy łucznicy / Indian longbowmen


Postanowiłem ruszyć z dwoma projektami jednocześnie. Pierwszy to będzie armia do DBA z okresu klasycznego, a dokładniej armia Imperium Maurjów ze wszystkimi tymi słoniami, rydwanami i całą gamą barw. Druga armia będzie kontrastem dla Indii. Będą to wcześni Słowianie ze wszystkimi odcieniami szarości i brązów. Zacząłem od indyjskich łuczników. A miałem z nimi dwa problemy.

Po pierwsze - jak pomalować ciało Hindusa? W kilku źródłach doczytałem się, że niższe i biedniejsze kasty miały ciemniejszą karnację niż szlachta. Więc postanowiłem użyć farby Citadel Colour Vomit Brown zamiast klasycznej barwy cielistej.

Po drugie - jak stworzyć na podstawce klimat dżungli? Użyłem odpadków. Leżący pień zrobiłem z gałązek starych choinek walających się wszędzie po osiedlu. A krzaczki zrobiłem z włosia starego i zużytego pędzla. I jestem zadowolony z mojego majsterkowania.

I decided to run two painting project at one time. The first it's classical Indian DBA army of Mauryan Empire with all elephantry, chariotry and full of colours. The second army will contrast with Indians. It will be early Slav army with all tones of grey and brown. I was starting with Indian longbowmen. I had two problems with them.

First - how to paint Indian skin colour? In some sources I was reading that lower and poorer castes in Indian society had darker skin colour than noblemen. So I decided to use Citadel Colour Vomit Brown paint instead a classical flesh colour.

Second - how to create the jungle scenery on my bases? I was using some scratch-building materials. The fallen tree is created by twig from old christmas tree. The plants I made with using an old and used paint-brush. I'm very satisfied with effects of my scratch-building.

1 komentarz:

Marty pisze...

Przypomniała mi się pewna gra - Settlers III. Wprost identyczne twarze :)